Share

Workshop Reputatiemanagement
De begrippen imago en reputatie worden vaak door elkaar gebruikt als ware het synoniemen. Dat is echter niet het geval. Imago verwijst naar de indruk die consumenten hebben van een bedrijf of organisatie, terwijl reputatie verwijst naar de beoordeling van een bedrijf of organisatie door alle stakeholders. Imago wordt doorgaans gebruikt binnen de context van het creëren van voorkeur bij consumenten. Bij reputatiemanagement gaat het om het winnen en behouden van vertrouwen bij alle stakeholders van de organisatie. Steeds meer organisaties beseffen het belang van een sterke (corporate) reputatie. Hierdoor is er sprake van een groeiende belangstelling voor reputatiemanagement.

De workshop reputatiemanagement bestaat uit drie delen:
Deel 1: introductie reputatiemanagement (1h)
• Wat is een (corporate) reputatie en het belang van reputatiemanagement
• Modellen voor het meten en managen van de corporate reputatie
• Relatie tussen visie ontwikkeling en reputatiemanagement (het reputatieplatform als uitgangspunt van reputatiemanagement)
• Oefening: het formuleren van een reputatieplatform

Deel 2: Reputatiemanagement in de praktijk (1h)
• Reputatiemanagement en gedrag van de organisatie
• Reputatiemanagement en interne communicatie
• Reputatiemanagement en corporate communicatie
• Reputatiemanagement en de strategische stakeholderdialoog
• Reputatiemanagement en leiderschap
• Oefening: in- en externe communicatie reputatieplatform

Deel 3: Crisis- en issuemanagement en online reputatiemanagement (1h)
• Issue management
• Online reputatiemagement: thought leadership (proactief)
• Online reputatiemanagement: webcare (defensief)
• Crisismanagement
• Oefening: het versterken en bewaken van de corporate reputatie online
Afsluiting: wrap-up en samenvatting belangrijkste conclusies (15 min.)

Tijdsduur workshop: een dagdeel (4 uur)

Maximale groepsgrootte: 24 personen

Tarief: 2000 euro exclusief btw

———————————————————————————————————————-

De Workshopleider van de workshop reputatiemanagement
Workshopleider is Jeroen Duijvestijn. Hij is een van de weinigen in Nederland die zowel beschikt over een diepgaande theoretische kennis over dit onderwerp als kan bogen op een ruime praktijkervaring. Hij geeft regelmatig lezingen en workshops over dit onderwerp. Daarnaast is hij initiatiefnemer en contentmanager van het Reputatieblog, het enige blog in Nederland over reputatiemanagement.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Reputatiemanagement SKU UPC Model

"Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanag

Jan 16, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: UWV • 
Datum Evenement: 11-12-2012 

"Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanagement. Hij bracht bij veel mensen het besef dat er op dat vlak nog veel werk te verzetten valt bij UWV. "
Sandra van Heugten, projectmanager Corporate Communicatie UWV


5.0 5.0 1 1 "Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanagement. Hij bracht bij veel men Reputatiemanagement

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Reputatiemanagement SKU UPC Model

"Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanag

Jan 16, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: UWV • 
Datum Evenement: 11-12-2012 

"Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanagement. Hij bracht bij veel mensen het besef dat er op dat vlak nog veel werk te verzetten valt bij UWV. "
Sandra van Heugten, projectmanager Corporate Communicatie UWV


5.0 5.0 1 1 "Jeroen is een ervaren en vakkundige spreker die ons tijdens zijn workshop wist te boeien met zijn kennis en ervaring op het gebied van reputatiemanagement. Hij bracht bij veel men Reputatiemanagement