Share

Doel en inhoud  van de workshop
De workshop personal branding is interessant voor professionals die willen doorgroeien naar een persoonlijk merk om zich daarmee te kunnen onderscheiden op een sterk concurrerende markt. De deelnemers leren stapsgewijs de kunst en kunde van oprechte zelf-profilering. Dit resulteert in herkenning, erkenning en onderscheidend vermogen bij de beoogde doelgroep en vergroot de kans om gevraagd te worden voor interessante opdrachten, projecten en posities.

Wat is personal branding?
Personal Branding is in twee woorden te omschrijven als herkenbare meerwaarde. Je bereikt dit door drie beloftes te communiceren: waar je voor staat, waar je voor gaat en waar de ander op mag rekenen. De essentie van personal branding is om anderen van dienst zijn. Je werkt niet aan je persoonlijk merk om je ‘grote ik’ op de kaart te zetten, maar om anderen te helpen bij het nemen van belangrijke beslissingen, die jouw persoonlijk aangaan. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan het gunnen van opdrachten, het aanbieden van een baan en deelname aan interessante projecten. In al deze gevallen maakt je personal brand het grote verschil.

Wat heeft een organisatie aan personal branding?
Personal Branding reikt verder dan een puur individueel belang en is ook nuttig voor teams en organisaties. Dat heeft meerdere aanwijsbare redenen:

  • Personal branding helpt organisaties bij het vergroten van hun klantwaarde, omdat de medewerkers leren hoe ze met hun personal brand de merkbeleving van de organisatie kunnen versterken.
  • Personal Branding bevordert de effectiviteit en flexibiliteit,  omdat mensen kunnen worden ingezet bij opdrachten waar hun talent het best kan worden benut.
  • Personal Branding versterkt de vitaliteit binnen de organisatie, omdat het alle ruimte biedt aan diep menselijke drijfveren als  zelfstandigheid,  uitdaging en zingeving.

Wat mag ik verwachten van de  workshop personal branding?
Je leert in deze workshop hoe je stapsgewijs een sterk persoonlijk merk kunt ontwikkelen. Daarbij gebruik ik een door mij ontwikkeld model van personal branding. Door dit model te volgen wordt duidelijk dat oprechte personal branding altijd van binnen naar buiten verloopt: het begint met een inventarisatie van de eigenschappen, ambities, drijfveren, kwaliteiten en talenten die je als professional onderscheidend (kunnen) maken in je markt. Wanneer je persoonlijke merk op deze wijze helder in kaart is gebracht, zet je de stap naar buiten door jezelf op’merk’elijk te profileren met een goed verhaal en gericht gebruik van sociale media.

Bij het volgen van dit model komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is de essentie van personal branding?
  • Waar sta ik voor als professional en waar staan wij voor als team?
  • Hoe kan ik mijn ‘persoonlijkheid’ gebruiken om mij onderscheidend te profileren?
  • Hoe maak ik optimaal gebruik van mijn  talenten en kwaliteiten?
  • Wat maakt mij attractief voor mijn doelgroep?
  • Welke (eerste) indruk maak ik op anderen en wat zijn de effecten daarvan?
  • Hoe houd ik een goed verhaal over mijn werk en mijn organisatie?
  • Hoe maak ik zinvol en effectief gebruik van sociale media?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik de leerstof van deze dag toepas in de praktijk?

Wat deze dag bijzonder maakt is de consequente opbouw vanuit de positieve psychologie. We besteden weinig aandacht aan het onderzoeken van zwaktes en tekortkomingen, maar richten alle energie op het uitbouwen van authentieke sterktes en kwaliteiten. Dit werkt bijzonder stimulerend. Aan het eind van deze workshop zal dan ook duidelijk zijn wat personal branding concreet betekent: het verandert een persoon niet onherkenbaar, maar wel onmiskenbaar.

Hoe werken we in de workshop?
De werkwijze in de workshop is sterk interactief: korte inleidende presentaties worden afgewisseld  met individuele opdrachten en uitwisseling van ervaringen in kleine groepen. Van de deelnemers wordt een actieve inbreng verwacht bij het maken van praktische vertaalslagen en het concretiseren van leerdoelen.

Tijdsduur:
De workshop duurt in principe één dag (van 09:00 – 17:00 uur) maar kan ook worden aangepast naar een halve dag of bijvoorbeeld 6 uur.

Groepsgrootte: 10-25 personen. Voor grotere groepen bestaat de mogelijkheid van een interactieve presentatie. Informeer naar de mogelijkheden.

Tariefcategorie: tussen de 750 en 1250 euro per dagdeel.  Neem voor meer informatie contact op met de workshopleider via het contactformulier.

Wie is de workshopleider van de workshop personal branding?
Presentator, trainer en auteur Cees Harmsen, heeft 30 jaar praktijkervaring bij diverse bedrijven, universiteiten, overheidsorganisaties en netwerken van jonge professionals. Zijn doel is om professionals te ondersteunen die graag succesvol willen zijn op hun vakgebied,  maar afkerig staan tegenover schreeuwerig en pronkerig gedrag. Hij laat zien dat het ook anders kan en gebruikt daarbij inzichten uit zijn drie  boeken over personal branding: This is your Wake-up Call (2008), ‘Opmerkelijke Ik’ (2011) en Present! (2012).

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Personal Branding SKU UPC Model

Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: TFC • 
Datum Evenement: Juni 2013 

Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf via verschillende windows ideeën hoe van je kern je eigen brand te maken.
A. Tegel / directeur.


Dank nogmaals voor je bijdrage gisteren aan de middag over ondernemende journalistiek. Ik heb zeer goede geluiden gehoord na afloop van je presentatie

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Centrum voor Communicatie & Journalistiek • 
Datum Evenement: Juni 2013 

Dank nogmaals voor je bijdrage gisteren aan de middag over ondernemende journalistiek. Ik heb zeer goede geluiden gehoord na afloop van je presentatie. En ook tijdens de sessie merkte je dat de aanwezigen volop aandacht hadden voor je boeiende presentatie. Prima werk!
G. van de Winkel, accountmanager


Beste Cees, de reacties die ik heb gekregen op je workshop personal branding voor onze young professionals, zijn onverkort positief. Ook op je boek o

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Logica • 
Datum Evenement: Juni 2011 

Beste Cees, de reacties die ik heb gekregen op je workshop personal branding voor onze young professionals, zijn onverkort positief. Ook op je boek overigens, dat ik deze zomer absoluut ga lezen.
E. van Wingen, HR manager Talent Development, juni 2011


5.0 5.0 3 3 Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf via verschillende windows idee Personal Branding

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Personal Branding SKU UPC Model

Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: TFC • 
Datum Evenement: Juni 2013 

Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf via verschillende windows ideeën hoe van je kern je eigen brand te maken.
A. Tegel / directeur.


Dank nogmaals voor je bijdrage gisteren aan de middag over ondernemende journalistiek. Ik heb zeer goede geluiden gehoord na afloop van je presentatie

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Centrum voor Communicatie & Journalistiek • 
Datum Evenement: Juni 2013 

Dank nogmaals voor je bijdrage gisteren aan de middag over ondernemende journalistiek. Ik heb zeer goede geluiden gehoord na afloop van je presentatie. En ook tijdens de sessie merkte je dat de aanwezigen volop aandacht hadden voor je boeiende presentatie. Prima werk!
G. van de Winkel, accountmanager


Beste Cees, de reacties die ik heb gekregen op je workshop personal branding voor onze young professionals, zijn onverkort positief. Ook op je boek o

Feb 03, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Logica • 
Datum Evenement: Juni 2011 

Beste Cees, de reacties die ik heb gekregen op je workshop personal branding voor onze young professionals, zijn onverkort positief. Ook op je boek overigens, dat ik deze zomer absoluut ga lezen.
E. van Wingen, HR manager Talent Development, juni 2011


5.0 5.0 3 3 Een heus event, goed georganiseerd en zeer de moeite waard. Ik heb genoten van de workshop Personal Branding. Cees liet ons onszelf herinneren en gaf via verschillende windows idee Personal Branding