Share

WORKSHOP CO-CREATIE EN CROWDSOURCING: MAAK GEBRUIK VAN DE CROWD IN 7 STAPPEN
Tot nu toe heeft de economie zich gericht op de consument (B2C) of op organisaties (B2B), maar er is een nieuwe markt ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die enorme waarde creëert voor het bedrijfsleven, de marketingmix omgooit en het business model van een organisatie verbetert. In hun workshop nemen Tim en Robert organisaties mee in deze nieuwe wereld van crowdsourcing vol kansen, aangejaagd door de door hen bepleitte 7e P: die van Participatie.

Wat leer je in één workshop?
• Wat crowdsourcing is
• Waar crowdsourcing voor gebruikt kan worden
• De valkuilen van crowdsourcing
• Hoe te crowdsourcen (in zeven stappen)
• Een eigen crowd definiëren en juist motiveren
• Platformen inzetten voor crowdsourcing
• Hoe een initiatief en de crowd te managen
• Een crowdsourcing strategie en concept opstellen
• Crowdsourcing tips & tricks

Inhoud van deze workshop crowdsourcing en co-creatie
De rode draad van de dag is het prijswinnende zevenstappenmodel –het ‘Steeringwheel of crowdsourcing’, waarmee alle facetten die bij crowdsourcing aan bod komen worden behandeld. De insteek hierbij is zeer interactief. Bij elke stap wordt de theorie erachter behandeld, komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en dien je vervolgens zelf aan de slag te gaan om de betreffende stap voor je eigen organisatie in te vullen. Het resultaat aan het einde van de dag is je eigen crowdsourcing business case, waarmee je de volgende ochtend direct aan de slag kan gaan.

Voor wie is deze cursus bestemd?
Managers, adviseurs en medewerkers op gebied van marketing, communicatie, innovatie en klantcontact.

Tijdsduur
De workshop kan in een dagdeel of een dag gegeven worden. Tijdens beide versies wordt een concreet crowdsourcing plan aan de hand van 7 stappen gevormd. Het grote verschil is dat er bij de één-daagse workshop dieper op elke stap in wordt gegaan (zowel dieper in de theorie als meer voorbeelden uit de praktijk), en er meer tijd is om je eigen crowdsourcing plan vorm te geven / extra dimensies aan je plan te geven.

Maximale groepsgrootte
De workshop komt het beste tot zijn recht met een maximale groepsgrootte van 20 mensen. De minimale grootte ligt op 3.

Tariefindicatie
Een workshop van één dagdeel zit in totaal op 1250-2000 euro. Een volledige dag zit in totaal op 2000–3000 euro.

———————————————————————————————————————-

De workshopleider(s) van de workshop crowdsourcing en co-creatie
Afhankelijk van de wensen van de klant wordt de workshop individueel gegeven door Tim Meuleman of Robert van Meer, of gezamenlijk door beide docenten.

Tim Meuleman
Tim Meuleman is Managing Partner bij C2B, een veelgevraagd spreker, blogger bij MarketingFacts en momenteel de #27 van Best Young Professionals van Nederland. Doceren over crowdsourcing en het betrekken van de consument is een thuiswedstrijd voor hem. Met zijn boek De C2B revolutie heeft hij de PIM Marketing literatuurprijs gewonnen voor het beste marketingboek van 2011.

Robert van Meer
Sinds 2008 is Robert al aan het pionieren met crowdsourcing. Zo heeft hij aan de wieg gestaan van Edge-amsterdam, een internationaal elite-netwerk voor creatieve studenten die werken aan communicatie vraagstukken voor merken als O’Neill en Heineken. En nog steeds wil hij niets liever dan verder pionieren in dit vakgebied en is hij managing partner van C2B consultancy. Hier is hij iedere dag bezig met strategie of creatieve concepten voor crowdsourcing en co-creatie. Voor grote organisatie, overheden en het MKB. Robert is co-auteur van de C2B revolutie (winnaar PIM literatuurprijs voor beste marketingboek 2011), managing partner bij C2B consultancy, en spreker en blogger (Frankwatching).

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Crowdsourcing en co-creatie SKU UPC Model

“Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Foodstep • 
Datum Evenement: 2012 

“Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen de best practises vanuit het geloof maar juist ook de valkuilen. En ten slotte de praktische do’s dont’s om die valkuilen te voorkomen.”
Gerard Sterkenburg, Directeur Foodstep en Kerndocent Executive Mastercourse in Foodservice.


“Tim en Robert nemen je mee in de wereld van crowdsourcing met interactieve voorbeelden en hun enthousiaste verhaal. Hun gedrevenheid werkt aansteke

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Kronenburg Promotie & Begeleiding • 
Datum Evenement: 2012 

“Tim en Robert nemen je mee in de wereld van crowdsourcing met interactieve voorbeelden en hun enthousiaste verhaal. Hun gedrevenheid werkt aanstekelijk en laten je op een nieuwe manier naar de marketing mix kijken. Leerzaam en leuk!”
Evelien Gigengack, Accountmanager bij Kronenburg Promotie & Begeleiding


"De workshop is er een met veel passie en inspiratie, waarbij Tim en Robert hun enthousiasme voor crowdsourcing goed weten over te brengen. Hulde daar

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Cinram Business Intelligence • 
Datum Evenement: 2012 

"De workshop is er een met veel passie en inspiratie, waarbij Tim en Robert hun enthousiasme voor crowdsourcing goed weten over te brengen. Hulde daarvoor. Heb er van geleerd en genoten."
Stijn de Jong, Manager Benelux, Cinram Business Intelligence


4.7 5.0 3 3 “Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen de best practises vanuit het Crowdsourcing en co-creatie

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Crowdsourcing en co-creatie SKU UPC Model

“Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Foodstep • 
Datum Evenement: 2012 

“Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen de best practises vanuit het geloof maar juist ook de valkuilen. En ten slotte de praktische do’s dont’s om die valkuilen te voorkomen.”
Gerard Sterkenburg, Directeur Foodstep en Kerndocent Executive Mastercourse in Foodservice.


“Tim en Robert nemen je mee in de wereld van crowdsourcing met interactieve voorbeelden en hun enthousiaste verhaal. Hun gedrevenheid werkt aansteke

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Kronenburg Promotie & Begeleiding • 
Datum Evenement: 2012 

“Tim en Robert nemen je mee in de wereld van crowdsourcing met interactieve voorbeelden en hun enthousiaste verhaal. Hun gedrevenheid werkt aanstekelijk en laten je op een nieuwe manier naar de marketing mix kijken. Leerzaam en leuk!”
Evelien Gigengack, Accountmanager bij Kronenburg Promotie & Begeleiding


"De workshop is er een met veel passie en inspiratie, waarbij Tim en Robert hun enthousiasme voor crowdsourcing goed weten over te brengen. Hulde daar

Jan 08, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Cinram Business Intelligence • 
Datum Evenement: 2012 

"De workshop is er een met veel passie en inspiratie, waarbij Tim en Robert hun enthousiasme voor crowdsourcing goed weten over te brengen. Hulde daarvoor. Heb er van geleerd en genoten."
Stijn de Jong, Manager Benelux, Cinram Business Intelligence


4.7 5.0 3 3 “Een nieuw onderwerp, een nieuw zicht en een nieuwe methodiek om antwoorden te krijgen op onze bestaande vragen voor de toekomst. En dan niet alleen de best practises vanuit het Crowdsourcing en co-creatie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *