Share

Workshop Storytelling
Iedereen kan een verhaal vertellen en daarmee een ander écht bereiken. Omdat je met je verhaal je zakelijke doelen wilt bereiken, is het belangrijk om te weten hoe je een verhaal goed vertelt. In deze workshop worden de basisprincipes van verhaalopbouw in vogelvlucht behandeld. Zo leer je welke ingrediënten samen een smakelijk verhaal opleveren.

Het accent van de workshop ligt vervolgens op het vertellen ervan. Welke keuzes kun je maken? Wat werkt het beste voor jou? Op welke manier kun je het verhaal onthouden en hoe vertel je (ont)spannend? Hoe zit het met de personages of het vertelperspectief? Hoe vertel je interactief met je publiek? Natuurlijk leer je ook over het gebruik van je lichaam en je stem. Er wordt flink geoefend met korte verhalen.

Tijdsduur workshop: 4 uur

Maximale groepsgrootte: 10 deelnemers

Tarief: 2000-3000 euro (in-company)

Ook op open inschrijving. Neem voor meer informatie contact op met de workshopleider van de workshop.

———————————————————————————————————————-

De workshopleider van de workshop Storytelling
De workshop wordt gegeven door Erik Mathlener. Erik is een ervaren verhalenverteller, die met passie spreekt over storytelling. Zijn presentaties en workshops zijn vol interactie, verhalen, film en muziek. En niet te vergeten: veel humor! Met glimmende pretoogjes verbindt hij zich op een innemende wijze met het publiek. Een storyteller met een originele boodschap, die iedereen zou moeten horen.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Storytelling SKU UPC Model

Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen

Jun 04, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: ComPassie • 
Datum Evenement: 21-04-2015 

Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen, waar ik veel van geleerd én enorm van genoten heb. Ik kan het van harte aanbevelen dat ook eens te doen en je het prettig vindt om in klein gezelschap je verhaal nog beter te leren vertellen!!


Mensen enthousiasmeren en overtuigen waardoor ze het gewenste gedrag gaan vertonen gaat je niet lukken op basis van rationele informatie. Gedrag wordt

Mar 28, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Watersportcamping Heeg • 
Datum Evenement: 27-03-2013 

Mensen enthousiasmeren en overtuigen waardoor ze het gewenste gedrag gaan vertonen gaat je niet lukken op basis van rationele informatie. Gedrag wordt voor 95% gestuurd door emoties. Mensen willen voelen voordat ze wat gaan doen. Gisteren nog, schreef ik in ons blog dat ik vond dat een goed product of dienst niet hulp van een goed verhaal nodig zou moeten hebben. Het raakt je of niet.
Ik kom daar nu, na de workshop van Erik Mathlener toch op terug.

Erik begint zijn presentatie met een verhaal. Het verhaal krijgt ondersteuning van beelden van de presentatie. Ik kijk om me heen en zie dat alle luisteraars in volle aandacht horen wat Erik allemaal vertelt. Hij neemt ons mee, hij vertelt over Thailand. Hij vertelt zo dat ik bijna de strandbries door mijn haren voel strelen. Ik ruik bijna de zee, ik voel helemaal mee. Met grootse gebaren, en een aanstekelijke glimlach vertelt Erik. En na vijf minuten is dit verhaal afgelopen. Het leek bijna een sprookje....jammer dat het zo kort was!
Daarna legt Erik ons uit hoe het komt dat we zo werden meegenomen.
Een uurtje later is de workshop afgelopen en ik weet:

* een verhaal kan de sfeer veranderen
* een verhaal kan de emotie veranderen
* een verhaal kan betrokkenheid veranderen
* een verhaal kan gedrag veranderen

Erik vertelt wat de ingredienten zijn van een goed verhaal, hoe je dat kan vertellen en wanneer je een verhaal kan gebruiken ter ondersteuning van je goede producten en diensten.
En Erik, ik weet nu dat ik weer een hoop huiswerk erbij heb gekregen!


Er was eens een verhalenverteller. Hij heette Erik Mathlener.Op een dag ontmoette Erik een beginnende verhalenvertelster. Ze zou op de 1e Vertel Ver

Mar 06, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Nudus • 
Datum Evenement: 2012 

Er was eens een verhalenverteller. Hij heette Erik Mathlener.
Op een dag ontmoette Erik een beginnende verhalenvertelster. Ze zou op de 1e Vertel Verder Tocht in Leens een verhaal vertellen en ze had dat nog niet eerder gedaan. Erik voelde aan hoe gespannen ze was en hij nam haar mee naar een museum. Daar leerde hij haar hoe je een verhaal in stapjes kunt vertellen. Hij deed het zo sprankelend dat ze begon te dansen! “Ho, ho”, zei Erik, “het zijn geen dansstapjes. Ik bedoel de stapjes in de opbouw van het verhaal.” Met veel geduld bracht hij de verhalenvertelster steeds dichter bij haar eigen
verhaal. Hij vroeg haar om de details te zien, te ruiken, te horen en zelfs te proeven. Het smaakte naar meer. Erik bemoedigde haar zo dat ze zichzelf steeds verder verbeterde en tot de kern kwam. Door zijn goede aanwijzingen waren haar zinnen geen woorden meer, maar
een heuse belevenis. De verhalenvertelster kreeg na 1 dag leren zoveel zelfvertrouwen, dat ze de volgende dag haar verhaal aan een groot publiek durfde te vertellen. Je rook de spanning in de zaal. Er ging een trilling door iedereen heen. Het applaus was oorverdovend.
Als je goed luistert, hoor je het applaus nog steeds. Erik verdient dat!
Monica de Vente, Nudus


5.0 5.0 3 3 Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen, waar ik veel van geleerd én Storytelling

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Storytelling SKU UPC Model

Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen

Jun 04, 2015 by Anonymous
Bedrijfsnaam: ComPassie • 
Datum Evenement: 21-04-2015 

Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen, waar ik veel van geleerd én enorm van genoten heb. Ik kan het van harte aanbevelen dat ook eens te doen en je het prettig vindt om in klein gezelschap je verhaal nog beter te leren vertellen!!


Mensen enthousiasmeren en overtuigen waardoor ze het gewenste gedrag gaan vertonen gaat je niet lukken op basis van rationele informatie. Gedrag wordt

Mar 28, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Watersportcamping Heeg • 
Datum Evenement: 27-03-2013 

Mensen enthousiasmeren en overtuigen waardoor ze het gewenste gedrag gaan vertonen gaat je niet lukken op basis van rationele informatie. Gedrag wordt voor 95% gestuurd door emoties. Mensen willen voelen voordat ze wat gaan doen. Gisteren nog, schreef ik in ons blog dat ik vond dat een goed product of dienst niet hulp van een goed verhaal nodig zou moeten hebben. Het raakt je of niet.
Ik kom daar nu, na de workshop van Erik Mathlener toch op terug.

Erik begint zijn presentatie met een verhaal. Het verhaal krijgt ondersteuning van beelden van de presentatie. Ik kijk om me heen en zie dat alle luisteraars in volle aandacht horen wat Erik allemaal vertelt. Hij neemt ons mee, hij vertelt over Thailand. Hij vertelt zo dat ik bijna de strandbries door mijn haren voel strelen. Ik ruik bijna de zee, ik voel helemaal mee. Met grootse gebaren, en een aanstekelijke glimlach vertelt Erik. En na vijf minuten is dit verhaal afgelopen. Het leek bijna een sprookje....jammer dat het zo kort was!
Daarna legt Erik ons uit hoe het komt dat we zo werden meegenomen.
Een uurtje later is de workshop afgelopen en ik weet:

* een verhaal kan de sfeer veranderen
* een verhaal kan de emotie veranderen
* een verhaal kan betrokkenheid veranderen
* een verhaal kan gedrag veranderen

Erik vertelt wat de ingredienten zijn van een goed verhaal, hoe je dat kan vertellen en wanneer je een verhaal kan gebruiken ter ondersteuning van je goede producten en diensten.
En Erik, ik weet nu dat ik weer een hoop huiswerk erbij heb gekregen!


Er was eens een verhalenverteller. Hij heette Erik Mathlener.Op een dag ontmoette Erik een beginnende verhalenvertelster. Ze zou op de 1e Vertel Ver

Mar 06, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Nudus • 
Datum Evenement: 2012 

Er was eens een verhalenverteller. Hij heette Erik Mathlener.
Op een dag ontmoette Erik een beginnende verhalenvertelster. Ze zou op de 1e Vertel Verder Tocht in Leens een verhaal vertellen en ze had dat nog niet eerder gedaan. Erik voelde aan hoe gespannen ze was en hij nam haar mee naar een museum. Daar leerde hij haar hoe je een verhaal in stapjes kunt vertellen. Hij deed het zo sprankelend dat ze begon te dansen! “Ho, ho”, zei Erik, “het zijn geen dansstapjes. Ik bedoel de stapjes in de opbouw van het verhaal.” Met veel geduld bracht hij de verhalenvertelster steeds dichter bij haar eigen
verhaal. Hij vroeg haar om de details te zien, te ruiken, te horen en zelfs te proeven. Het smaakte naar meer. Erik bemoedigde haar zo dat ze zichzelf steeds verder verbeterde en tot de kern kwam. Door zijn goede aanwijzingen waren haar zinnen geen woorden meer, maar
een heuse belevenis. De verhalenvertelster kreeg na 1 dag leren zoveel zelfvertrouwen, dat ze de volgende dag haar verhaal aan een groot publiek durfde te vertellen. Je rook de spanning in de zaal. Er ging een trilling door iedereen heen. Het applaus was oorverdovend.
Als je goed luistert, hoor je het applaus nog steeds. Erik verdient dat!
Monica de Vente, Nudus


5.0 5.0 3 3 Erik Mathlener is een natuurtalent! Authentiek, rustig, helder, inspirerend en gewoon erg sympathiek. Deze week mocht ik een workshop van hem bijwonen, waar ik veel van geleerd én Storytelling