Share

Workshop ‘Segmentatie, targetting en profiling’

Bedrijven die focussen op de juiste doelgroepen blijken winstgevender te zijn. Maar veel bedrijven willen alles zijn voor iedereen. Ze durven geen keuzes te maken in welke klanten ze wel en niet willen bedienen, terwijl je moet kiezen om gekozen te worden. En ze hebben vaak geen inzicht in hoeveel geld ze aan welke klanten verdienen, de klantwaarde. Of ze weten niet hoe ze de markt moeten segmenteren en hieruit hun meest kansrijke en waardevolle doelgroepen kunnen selecteren en profileren.

In de workshop gaat u daarom concreet en praktisch aan de slag met vragen als:

  • Welke nuttige informatie kunnen wij halen uit onze marketing intelligence?
  • Welke segmentatiecriteria kunnen we hoe gebruiken om de markt te segmenteren?
  • Hoe selecteren wij uit deze segmenten de voor ons meest waardevolle en kansrijke doelgroepen om te targetten?
  • Hoe kunnen we voor deze doelgroepen ‘personas’ ontwikkelen?
  • Hoe kunnen we deze doelgroepen profileren in ons CRM systeem?

 Resultaat: Het resultaat van de workshop is een set in concept uitgewerkte doelgroep personas waarmee u daarna direct aan de slag kan binnen uw organisatie.

 Doelgroep: De workshop is bestemd voor leidinggevenden en specialisten in marketing, sales en service die een doorbraak willen maken naar maximale klantwaarde en ROI.

 Tijdsduur workshop: 0,5 – 1 dag, afhankelijk van gekozen opzet

 Maximale groepsgrootte: 15 deelnemers

 Tarief: 1.250 – 3.000 euro, afhankelijk van gekozen opzet

————————————————————————————————————————————————————-

Workshopleider van de workshop Customer Journey mapping
Mike Hoogveld is associate partner bij Holland Consulting Group. Hij richt zich op advisering in customer insight, klantgerichtheid, marketing en sales strategie, multichannel operaties, commercieel management, en procesmatige performance-verbetering. Daarnaast verricht hij als promovendus wetenschappelijk onderzoek naar succesfactoren in multichannel management. Ook is hij gastdocent aan diverse universiteiten en business schools, en behoort hij in Nederland tot de meest gevraagde sprekers over marketing en sales. Hij is beëdigd Register Marketeer en publiceerde diverse artikelen in vaktijdschriften en blogs. Tevens is hij auteur van de bestsellers ‘Cross Channel Excellence’ en ‘The Excellent Customer Journey Experience’ met onder andere nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs en Managementboek van het Jaar.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Segmentatie, targetting en profiling SKU UPC Model

‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’

Apr 10, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Pharma • 
Datum Evenement: 27-3-2014 

‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’


‘Zeer waardevolle sessie met veel eye-openers.’

Apr 10, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Atos • 
Datum Evenement: 11-4-2013 

‘Zeer waardevolle sessie met veel eye-openers.’


5.0 5.0 2 2 ‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’ Segmentatie, targetting en profiling

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Segmentatie, targetting en profiling SKU UPC Model

‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’

Apr 10, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Pharma • 
Datum Evenement: 27-3-2014 

‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’


‘Zeer waardevolle sessie met veel eye-openers.’

Apr 10, 2014 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Atos • 
Datum Evenement: 11-4-2013 

‘Zeer waardevolle sessie met veel eye-openers.’


5.0 5.0 2 2 ‘Veel energie en enthousiasme. Nuttige inhoud, direct bruikbaar in de praktijk.’ Segmentatie, targetting en profiling