Share

Workshop strategie-ontwikkeling met LEGO Serious Play
LEGO® Serious Play® is een methode om (management) teams te helpen complexe vragen te beantwoorden over strategie, innovatie, identiteit en het merk. Wereldwijd hebben bedrijven zoals BASF, Google, GlaxoSmithKline en UNICEF de afgelopen 10 jaar de voordelen van deze methode ervaren. Wij verzorgen workshops op maat, gebaseerd op deze methode. Daarbij is het uitgangspunt de marktkennis die individuen in uw organisatie hebben en die tot een gezamenlijke richting moet leiden.

We helpen strategie te ontwikkelen i.s.m. met directies, bijvoorbeeld om te bepalen hoe u de concurrentie voorblijft in een snel veranderende markt. We zullen een aantal scenario’s ‘spelen’ zodat de directie haar reactie hierop doorleeft en beter inzicht krijgt in het effect op de organisatie en de buitenwereld.

We gaan ook met teams aan de slag, om een reeds gekozen strategie handen en voeten te geven en door te vertalen naar gedragsverandering. Bijvoorbeeld voor bedrijven die meer klantgericht willen worden maar waarbij nog niet alle medewerkers voelen dat zij persoonlijk dan ook andere beslissingen moeten nemen in hun dagelijkse werk. Bespreek uw behoefte met ons en we kijken of LEGO Serious Play de juiste methode is.

De belangrijkste voordelen van LEGO Serious Play ten opzichte van traditionele strategiesessies zijn:
– Veel minder discussie, beter gebruik van andere delen van het brein
– Meer variatie in ideeën, loslaten van het bekende, door sterkere inzet verbeelding
– Heldere structuur van de sessie en van ideeën uitwisselen, voorkomt dominantie van verbaal sterkste deelnemer.

LEGO Serious Play is gebaseerd op uitgebreid (wetenschappelijk) onderzoek naar organisatie-ontwikkeling, bedrijfskunde, psychologie en de manier waarop mensen leren. Het gaat uit van het principe van ‘hand knowledge’. Daarmee bedoelen we dat het brein anders en meer gestimuleerd wordt wanneer de handen iets concreets maken, dan wanneer er alleen gedacht of gesproken wordt.

LEGO Serious Play gaat ervan uit dat iedereen iets unieks en waardevols bij te dragen heeft aan discussies, beslissingen en oplossingen. In de workshop wordt deze impliciete kennis concreet gemaakt en met collega’s gedeeld. Zo komen we samen tot een strategisch plan waar allen zich tenminste deels eigenaar van voelen.

Tijdsduur: 5-8 uur

Groepsgrootte: 4-500 personen.

Tariefcategorie: Uitgaande van een dagdeel 2000-3000; 3000-4000 en meer dan 4000 euro afhankelijk van aantal deelnemers en gekozen opzet. Neem voor meer informatie contact op met de workshopleider via het contactformulier.

———————————————————————————————————————-

De workshopleider van de strategieworkshop LEGO Serious Play
De workshop wordt gegeven door Ine Armour-Brown i.s.m., o.a. Rijn Vogelaar en Cindy Valentijn. Ine is professioneel facilitator van workshops, in het bijzonder voor strategie-ontwikkeling. Zij biedt teams en organisaties de middelen en de juiste vragen om te ontdekken wie ze nu zijn, wat ze willen worden en hoe ze daar kunnen komen. Haar uitgangspunt is dat de benodigde kennis al in de organisatie zelf aanwezig is, maar dat de juiste vragen moeten worden gesteld en een aantal klassieke valkuilen in de beantwoording moeten worden omzeild. Ine heeft 15 jaar ervaring als moderator, manager, en onderzoeker.

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Lego Serious Play (strategiesessie) SKU UPC Model

Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aa

Feb 10, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Redesignme • 
Datum Evenement: November 2012 

Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aanpak dwong mij om eerst na te denken over hoe ik dit wil bereiken en dan pas te starten met de uitvoering door het te visualiseren met LEGO. Wat mij het meest is bijgebleven is dat creativiteit en enthousiasme bij iedereen aanwezig zijn. LEGO Serious Play heeft geholpen om dit bij mij en het team los te maken en efficiënt in te zetten voor het bedrijf.
Khalid Azaïmi, Redesignme


Met de 20 mensen van mijn team hebben we onder leiding van Ine Armour-Brown stilgestaan bij onze bestaansreden. Wat is nu echt de waarde is die wij to

Feb 10, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: ANWB • 
Datum Evenement: Oktober 2012 

Met de 20 mensen van mijn team hebben we onder leiding van Ine Armour-Brown stilgestaan bij onze bestaansreden. Wat is nu echt de waarde is die wij toevoegen aan de ANWB als organisatie. Wat het ons heeft opgeleverd is dat we open met elkaar in gesprek zijn gegaan over een vraag die voor diverse antwoorden vatbaar is. We probeerden tot één bouwwerk te komen dat echt de kern vastlegde. Dat leverde levendige discussies op, met veel aspecten en zienswijzen die we niet eerder gedeeld hadden. De tastbaarheid van de LEGO modellen heeft achteraf, op kantoor, gediend als haakje voor het vervolg. Het bleek belangrijk om na de sessie meteen duidelijk te maken wat de volgende stap zou zijn. LSP heeft hierbij een mooie eerste aanzet gedaan.
Karel van Dijck, Manager Klantkennis, Marketing & Sales, ANWB


5.0 5.0 2 2 Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aanpak dwong mij om eerst na te Lego Serious Play (strategiesessie)

Schrijf nu een recensie


Submit your review
* Required Field

Lego Serious Play (strategiesessie) SKU UPC Model

Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aa

Feb 10, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: Redesignme • 
Datum Evenement: November 2012 

Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aanpak dwong mij om eerst na te denken over hoe ik dit wil bereiken en dan pas te starten met de uitvoering door het te visualiseren met LEGO. Wat mij het meest is bijgebleven is dat creativiteit en enthousiasme bij iedereen aanwezig zijn. LEGO Serious Play heeft geholpen om dit bij mij en het team los te maken en efficiënt in te zetten voor het bedrijf.
Khalid Azaïmi, Redesignme


Met de 20 mensen van mijn team hebben we onder leiding van Ine Armour-Brown stilgestaan bij onze bestaansreden. Wat is nu echt de waarde is die wij to

Feb 10, 2013 by Anonymous
Bedrijfsnaam: ANWB • 
Datum Evenement: Oktober 2012 

Met de 20 mensen van mijn team hebben we onder leiding van Ine Armour-Brown stilgestaan bij onze bestaansreden. Wat is nu echt de waarde is die wij toevoegen aan de ANWB als organisatie. Wat het ons heeft opgeleverd is dat we open met elkaar in gesprek zijn gegaan over een vraag die voor diverse antwoorden vatbaar is. We probeerden tot één bouwwerk te komen dat echt de kern vastlegde. Dat leverde levendige discussies op, met veel aspecten en zienswijzen die we niet eerder gedeeld hadden. De tastbaarheid van de LEGO modellen heeft achteraf, op kantoor, gediend als haakje voor het vervolg. Het bleek belangrijk om na de sessie meteen duidelijk te maken wat de volgende stap zou zijn. LSP heeft hierbij een mooie eerste aanzet gedaan.
Karel van Dijck, Manager Klantkennis, Marketing & Sales, ANWB


5.0 5.0 2 2 Op een fun & play manier werd ik uitgedaagd om mijn creativiteit te gebruiken bij het vinden van antwoorden op bedrijfsuitdagingen. De stapsgewijze aanpak dwong mij om eerst na te Lego Serious Play (strategiesessie)